فروشگاه انواع عینک

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوره نقاهت بعد از درمان کیست مویی با لیزر


میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر تنها دلیل استقبال بیماران از این روش نیست. دلیل دیگر و قابل توجه زمان کوتاه استراحت بعد از درمان با لیزر است و بیمار می تواند به سرعت به کارهای روزمره خود باز گردد. بیمار نهایتا یک روز در بیمارستان بستری شود و یا ممکن است در همان روز جراحی بعد از معاینه پزشک مرخص شود.بیمارانی که تحت درمان کیست مویی با لیزر قرار گرفته اند سریعتر از کسانی که جراحی سنتی دارند به روند طبیعی زندگی باز میگردند. به طور متوسط ۲٫۴ روز زودتر

علاوه بر این، درمان کیست مویی با لیزر باعث درد کمتری در بیمار می شود. به طور متوسط، بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند به مدت ۵ روز پس از جراحی، داروهای مسکن و ضد درد دریافت می کنند.

چه اقداماتی از عود مجدد بیماری جلوگیری می کند؟

اگرچه درمان کیست مویی با لیزر میزان موفقیت بالا و عود مجدد کمی دارد، با این حال انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند همین میزان کم عود مجدد را از بین ببرد و بیمار را از دردسر های عود مجدد نجات دهد.در طول دوره درمان بیمار باید مرتب به پزشک مراجعه کند و توصیه های او را به طور کامل انجام دهد. ممکن است دارو یا پماد هایی در طول دوره درمان نیاز باشد و بعد از معاینه های دوره ای دکتر آنها را برای شما تجویز کند.

از بین بردن موهای زائد به پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال کمک می کند. مخصوصا در افرادی که دارای موهای زائد زیاد و یا رشد سریع موهای زائد هستند.

منبع: http://bichashk.com/blog/pilonidal-cyst-laser-treatment/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

درمان شقاق مقعدی یا فیشر با بوتاکس

اطلاعات کلی در مورد شقاق مقعدی

اغلب شکاف های مقعدی کوتاه مدت و خفیف با درمان های خانگی از بین می روند. برای اطلاع از چند روش درمان خانگی شقاق می توانید به مقاله درمان خانگی شقاق مقعدی مراجعه کنید. معمولا درمان های خانگی در ۴ تا ۶ هفته شقاق را از بین می برند. درد هنگام اجابت مزاج در عرض چند روز پس از استفاده از روش های خانگی از بین می رود.
اما همیشه بیماری شقاق مقعدی با درمان های خانگی مداوا نمی شود و نیاز به مراجعه به پزشک است. اگر بیماری بیش از۸ تا ۱۲ هفته طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید و احتمالا نیاز به درمان های دارویی خواهید داشت. تزریق بوتاکسهم در دسته درمان های دارویی شقاق گنجانده می شود.  پزشک با توجه به علائم و معاینه فیزیکی بیماری را تشخیص می دهد. معاینه می تواند شامل مراحل زیر باشد.
  • معاینه بصری
  • معاینه دیجیتال رکتوم
  • استفاده از آندوسکوپی برای بررسی کانال مقعد

در نهایت اگر درمان های دارویی هم موثر واقع نشود یا پزشک در همان مراحل معاینه بیماری را مزمن و پیشرفته تشخیص دهد، تنها راه درمان باقی مانده، استفاده از روش جراحی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه های درمان بیماری شقاق مقعدی یا فیشر به مقاله روش های درمان شقاق یا فیشرمراجعه کنید.

درمان به روش تزریق بوتاکس

تزریق توکسین بوتولینوم (بوتاکس) راهی برای بهبودی زخم شقاق مقعدی است. تزریق بوتاکس می تواند به درمان فیشرکمک کند. اگر عضله اسفنکتر مقعد تحت فشار بیش از حد قرار گیرد، اسپاسم و کاهش جریان خون بوجود می آید و در نتیجه ممکن است فرد به بیماری شقاق دچار شود. درمان شقاق با بوتاکس باعث فلج موقت عضله اسفنکتر می شود. به این طریق اسپاسم کاهش می یابد و باعث درمان شقاق مقعدی می شود.در مقایسه بین درمان شقاق با بوتاکس و پماد نیتروگلیسیرین اختلاف نظر های فراوانی وجود دارد. برخی از پزشکان روش درمان شقاق با بوتاکس را بهتر می دانند و در مقابل عده ای این روش را یک روش درمانی موثر و بدون بازگشت نمی دانند. دسته ی مخالفان معتقدند که احتمال عود مجدد بیماری شقاق پس از تزریق بوتاکس وجود دارد.
منبع : بیچشک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی