فروشگاه انواع عینک

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

پرولاپس یا بیرون زدگی رکتوم

یکی دیگر از انواع اصلی بیماری های نشیمنگاهی، افتادگی رکتوم است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که راست روده به داخل به بیرون می چرخد و از طریق مقعد خارج می شود. زنان در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد این وضعیت را تجربه کنند.

اگر پرولاپس رکتوم را تجربه کنید، ممکن است احساس درد و ناراحتی کنید که از پایین شکم، خون و مخاط از مقعد، یبوست، بیرون زدگی راست روده از طریق مقعد، نشت مدفوع و ناتوانی در کنترل حرکات روده منشأ می گیرد.

این مشکل معمولاً از طریق جراحی، تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی و سایر روش‌های پزشکی اصلاح می‌شود.

سرطان مقعد

این نوع سرطان بافت های مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد و در درجه اول بر سلول های سنگفرشی که سطح کانال مقعد را پوشانده اند، تاثیر می گذارد. همانطور که گفته شد، سرطان مقعد همچنین شامل سرطان های ناتوان کننده و ملانوم می شود.

علائم شامل ناراحتی یا درد در راست روده، عدم کنترل حرکات روده، زخم در اطراف مقعد، احساس خارش در اطراف مقعد، خون یا مخاط در مدفوع، و توده در نزدیکی دهانه خارجی رکتوم می باشد.

https://econews.ir/fa/content/3363407

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

علائم تبخال تناسلی چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به عفونت هرگز علائمی از تبخال تجربه نمی کنند. اگر متوجه نشانه هایی در قسمت های مختلف از بدن خود شدید، بسته به اینکه اولین شیوع تبخال خود را داشته باشید یا برای چندمین به آن مبتلا می شوید، آنها را متفاوت تجربه خواهید کرد. علائم عود کننده معمولاً خفیف تر از علائمی هستند که سری اول به آنها مبتلا شدید. علائم با شیوع های بعدی طولانی نمی شوند. برخی دیگر ممکن است تا چهار یا پنج بار در سال شیوع داشته باشند.

افرادی که علائم تبخال دارند ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • زخم شدن اطراف لب، دهان یا زبان. این زخم ها ممکن است پوسته پوسته یا شبیه تاول های پر از مایع به نظر برسند.
  • زخم در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد آنها.
  • گزگز، خارش یا سوزش.
  • تب، غدد لنفاوی متورم یا درد عضلانی.
  • درد، سوزش و خون در ادرار.

روش انتقال تبخال تناسلی

دلیل ابتلا به تبخال دهان یا HSV-1 می تواند با فردی باشد که از طریق روشهای زیر به این ویروس مبتلا است:

  • بوسیدن.
  • لمس کردن پوست فرد در نزدیکی دهان
  • اشتراک ظروف غذا، بالم لب یا تیغ اصلاح.
  • اگر از کسی که تبخال دارد رابطه دهانی دریافت می کنید، ممکن است عفونت تبخال را به اندام تناسلی شما منتقل کند.
عکس تبخال دهان روی لب

روش انتقال و ابتلا به HSV-2 شامل موارد زیر می باشد:

  • مقاربت مقعدی، واژینال-آلت تناسلی و واژن-واژن.
  • رابطه جنسی دهانی با فردی که آلوده است.
  • تماس پوست به پوست بدون انزال.
  • لمس زخم های باز، از جمله در هنگام شیردهی.
  • زایمان توسط مادر یا والدین بارداری که عفونت فعال دارند.

شما نمی توانید تبخال تناسلی را از اشیایی مانند توالت فرنگی بگیرید. اما می توانید تبخال تناسلی را از طریق اسباب بازی های جنسی مشترک منتقل کنید. (برای ایمن ماندن، اسباب بازی های جنسی را قبل و بعد از استفاده از آنها بشویید و آنها را به اشتراک نگذارید. اگر این کار را می کنید، آنها را با کاندوم محافظت کنید.)

cliniczarei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

زگیل کف پا و پاشنه، درمان با لیزر، فریز کردن

زگیل پا که بیشتر در کودکان، نوجوانان و افراد مسن دیده می شود، زائده های کوچکی هستند که در صورت آلوده شدن پوست به نوعی از ویروس اچ پی وی به وجود می آیند. این زگیل ها می توانند در هر قسمتی از پا رشد کنند. اما به طور معمول در کف پا، بین انگشتان یا پاشنه پا ظاهر می شوند.

ممکن است که آنها را با نام پلانتار وارت Plantar warts نیز شنیده باشید.

برای درمان زگیل پا از روش های مختلفی از جمله دارو و پماد، لیزر درمانی، کرایو کمک گرفته می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پر دازیم.

از بین تمام روش های درمان زگیل پا؛ لیزر درمانی بهترین نتیجه را داشته و محل زائده در کوتاه ترین زمان ممکن طی ۲ الی ۴ هفته کاملا بهبود پیدا می کند. در درمان با لیزر هیچگونه درد، سوزش یا خونریزی وجود ندارد.

انواع زگیل پا

به طور کلی می توان گفت سه قسمت از پا وجود دارد که این زائده های پوستی به طور شایع در آنها رشد می کنند:

کف پا

به دلیل فشار وارد شده و سطح تماس بیشتر کف پا نسبت به سایر نقاط پا، امکان رویش زائده های گوشتی در این قسمت بیشتر است که به صورت خوشه ای یا تکی رشد می کنند. در برخی افراد به دلیل قوس زیاد کف پا، زگیل ها فضای بیشتری برای رشد دارند.

زگیل پاشنه پا

یکی از مکان های رایج که زگیل های پا در آنجا رشد می کنند، پاشنه پا می باشد. در این قسمت فشار وارد شده از زمین به بدن بیشتر از سایر نقاط پا حس می شود. به همین دلیل زائده ها تمایل زیادی برای تکثیر دارند.

زگیل انگشتان پا

بین انگشتان پا همیشه رطوبت و گرما بیشتر از دیگر قسمت های پا می باشد. خصوصا در کفش، پیاده روی های طولانی مدت و حتی استفاده کفش بدون جوراب یا عدم رعایت بهداشت پا، بهترین مکان برای رشد ویروس بین انگشتان می باشد.

علت زگیل کف پا چیست؟

زگیل کف پا در اثر تماس مستقیم با ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس همان عاملی است که باعث ایجاد زگیل در مناطق دیگر بدن از جمله زگیل تناسلی می شود. زیرا ویروس اچ پی وی دارای بیش از ۱۲۰ نوع مختلف است. این ویروس به طور کلی از طریق بریدگی ها و خراش های کوچک پا به پوست حمله می کند. همچنین محیط های گرم و مرطوب مانند حمام و سونا های بخار بستر مناسبی برای رشد ویروس اچ پی وی هستند. درمان زگیل تناسلی نیز نیازمند روش های منحصر به فرد خود می باشد.

https://news-sky.ir/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D9%81-%D9%BE%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%D8%8C-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

فریز زگیل دست (کرایو ، انجماد)

مزیت استفاده از لیزر نسبت به سایر روش ها :

 

  • درمان فوری در کمتر از یک ساعت
  • حداقل زمان استراحت به مدت چند روز
  • بازگشت سریع افراد به کارها و فعالیت های روزمره خود
  • از بین رفتن جای زخم زگیل به سرعت
  • ریکاوری پوست و محل زخم مانند روز اول
  • زمان بارداری به دلیل عدم جراحی زائده ها، استفاده از لیزر بهترین گزینه می باشد

هزینه لیزر زگیل دست

لازم به ذکر است که هزینه انجام عمل با لیزر نسبت به عوامل متعدد مانند تعداد زگیل ها و اندازه آنها متغیر است. در نتیجه نیاز به بررسی مستقیم پزشک دارد. یا برای دریافت خدمات آنلاین و رایگان ما می توانید عکس زائده ها را از طریق واتساپ به شماره 09197715527 بفرستید تا همکاران ما هزینه دقیق را خدمت شما عزیزان عرض کنند.

فریز زگیل دست (کرایو ، انجماد)

فریز کردن که با نام ها علمی کرایوتراپی و انجماد زائده های گوشتی به کار برده می شود، یکی از دیگر عمل های رایج برای از بین بردن این نوع زائده ها است که روی دست شکل می گیرند. طی این روش که در کلینیک یا مطب پزشک انجام میگیرد، پس از بررسی زائده ها نیتروژن مایع یا کربن دی اکسید در دمای -196 درجه سانتیگراد بر روی زگیل دست اسپری می شود. در برخی از موارد ممکن است پزشک از بی حسی موضعی برای درمان و رفع زائده ها استفاده کند. این روش خیلی کوتاه مدت است و می تواند حدود نیم ساعت وقت بیمار را بگیرد.

در درمان با فریز کردن یا همان کرایو طبق آمار کلی 75 درصد از بیماران رضایت کامل داشته و تنها 15 درصد بیان می کنند که زائده ها برگشته اند که این احتمال در عمل با لیزر به صفر می رسد.

مطلب مرتبط: جهت خواندن مراقبتهای بعد از کرایو کلیک کنید

درمان با دارو و پماد

در مراحل اولیه که هنوز زگیل های دست کامل تشکیل نشده یا خیلی ریز می باشند، ممکن است که استفاده از محلول های اسیدی مانند سالیسیلیک اسید، پماد آلدارا یا فرمالدئید، قرص لوامیزول کمک کننده باشند. ولی زمانیکه که زائده به رشد کامل خود رسیده است، با استفاده از روش های دارویی فقط سطح زائده برداشته می شود و امکان انتقال آن بالاتر می رود زیرا کاملا درمان نیافته است. البته لازم به ذکر است که تمامی این شرایط بستگی به تشخیص پزشک برای انتخاب روش درمان زائده دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا کیست‌های پیلونیدال کیسه‌ هایی پر از مواد مو و پوست هستند که در بالای چین باسن در بالای استخوان خاجی تشکیل می‌شوند. اگر کیست و پوست پوشاننده آن عفونی شود، ممکن است یک آبسه دردناک ایجاد شود.

  • کیست‌های پیلونیدال در اثر گروه‌هایی از موها و مواد زائد به دام افتاده در منافذ پوست در شکاف فوقانی باسن ایجاد می‌شوند و آبسه را تشکیل می‌دهند.
  • عوامل خطر برای کیست پیلونیدال عبارتند از: مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا هستند، کم تحرکی، داشتن موهای پرپشت بدن، سابقه خانوادگی، اضافه وزن و کیست های پیلونیدال قبلی.

نشانه ها

علائم کیست پیلونیدال عبارتند از:

  • درد
  • سرخی
  • ورم
  • تب

نکته هایی که باید به آنها توجه کنید:

  • اگر آبسه پاره شود، ممکن است ترشح خون یا چرک وجود داشته باشد.
  • درمان کیست پیلونیدال شامل برش و درناژ (I&D) یا جراحی است.
  • درمان های خانگی شامل حمام نشستن و برخی مکمل های ویتامین است.
  • سعی کنید از ابتلا به کیست مویی پیشگیری کنید چون احتمال عود آن وجود دارد.

عمل جراحی کیست مویی

به عنوان یک رویکرد درمانی کلی، باید بیمار را از روش ها آگاه کرد و با توجه به اینکه بیماری در چه مرحله ای قرار دارد، مناسب ترین درمان را با هم انتخاب کرد.

با توجه به اینکه این بیماری شایع و پیچیده است، تکنیک های جراحی برای بیمارانی با تعداد سینوس زیاد، سابقه آبسه و شکایات طولانی مدت برنامه ریزی شده است. برای این منظور، پس از برداشتن کیست، می توان زخم باز را با یک لایه پوستی که از مفصل ران گرفته شده است پوشاند (تکنیک فلپ شیفت) یا بعد از برداشتن کیست، زخم را باز گذاشت.

منبع:

https://irsocial.net/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی