فروشگاه انواع عینک

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

علائم و دلایل سرطان روده

علائم سرطان روده 

تغییر مداوم در عادات های روده شما

از جمله اسهال یا یبوست یا تغییر مداوم در مدفوع شما

خونریزی رکتال یا وجود خون در مدفوع شما ناراحتی مکرر شکم، مانند گرفتگی، نفخ یا درد احساس اینکه روده شما کاملا خالی نشده است

ضعف یا خستگی کاهش وزن نامعلوم بسیاری از افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند، هیچ گونه علائمی را در مراحل اولیه بیماری نشان نمی دهند.

زمانی که علائم ظاهر می شوند، بسته به اندازه و مکان سرطان در روده بزرگ شما، با یکدیگر متفاوت خواهند بود. چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید اگر متوجه علائم پایداری شدید که باعث نگرانی شما می شوند، با پزشک خود یک قرار ملاقات بگذارید.

در مورد زمان شروع غربالگری سرطان روده بزرگ، با پزشک خود صحبت کنید. به طور کلی توصیه می شود که غربالگری سرطان روده بزرگ در حدود سن 50 سالگی شروع شود در صورتی که عوامل خطر دیگری مانند سابقه خانوادگی بیماری را داشته باشید، پزشک شما ممکن است غربالگری های مکرر یا زودتر از موعد مقرر را توصیه کند.

علل بروز سرطان روده بزرگ

به طور کلی، سرطان روده بزرگ هنگامی اتفاق می افتد که سلول های سالم در روده بزرگ تغییرات یا جهش های را در DNA خود ایجاد می کنند. سلول DNA شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها می باشد که به سلول می گوید که چه کاری را باید انجام دهد. سلول های سالم رشد می کنند و به صورت منظم تقسیم می شوند تا بدن شما به طور طبیعی عملکردش را حفظ کند. اما هنگامی که DNA سلول آسیب می بیند و سرطانی می شود، سلول ها همچنان به تقسیم شدن خود ادامه می دهند، حتی زمانی که سلول های جدید مورد نیاز نیستند. با تجمع سلول ها، تومور را تشکیل می شود. با گذشت زمان، سلول های سرطانی رشد می کنند و به بافت طبیعی بدن نفوذ کرده و باعث تخریب آن می شوند. سلول های سرطانی می توانند به قسمت های دیگر بدن نیز حرکت(متاستاز) کنند.

منبع: https://www.hidoctor.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

دلایل ایجاد سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال رایج است که بر روده بزرگ تاثیر می گذارد. نشانه ها و علائم شامل درد شکمی، گرفتگی، التهاب، اسهال یا یبوست و یا هر دو است. IBS یک بیماری مزمن است که نیاز به درمان و مدیریت درازمدت دارد.

تنها تعداد کمی از افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه های شدیدی دارند. برخی افراد می توانند علائم خود را با تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی صحیح کنترل کنند، اما علائم شدیدتر با مصرف دارو و مشاوره قابل درمان است.

IBS باعث تغییر در بافت روده شده و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می دهد.

علائم و نشانه ها

• علائم و نشانه های IBS متفاوت است. رایج ترین موارد عبارتند از:

• درد شکمی، گرفتگی و یا نفخ، که معمولا با عبور با حرکت روده ای از بین می رود یا گاها به طور جزئی از بین می رود.

• اسهال یا یبوست و یا هر دو

• مخاط در مدفوع

علل

علت دقیق IBS شناخته شده نیست. عواملی که به نظر می‌رسد در این میان دخیل باشند عبارتند از:

سیستم عصبی: ناهنجاری های اعصاب ممکن است موجب بروز ناراحتی بیش از حد طبیعی در دستگاه گوارش شود. سیگنال های بین مغز و روده بدن شما، تغییراتی که به طور معمول در فرایند گوارشی اتفاق می افتد، را هماهنگ می کند که اختلال در آن منجر به درد، اسهال یا یبوست می شود.

انقباضات ماهیچه ای در روده: دیواره های روده با لایه های عضله ای خود در حمل غذا از طریق دستگاه گوارش کمک می کنند. انقباضاتی که قوی تر و طولانی تر از حد طبیعی باشند، می توانند باعث ایجاد التهاب و اسهال شوند. انقباضات روده ای ضعیف می تواند باعث کاهش سرعت غذا و مدفوع سخت و خشک شود.

یبوست مزمن یا اسهال می تواند باعث ایجاد هموروئید شود.

التهاب در روده: برخی از افراد مبتلا به IBS تعداد زیادی از سلول های سیستم ایمنی بدن را در روده خود دارند که پاسخ سیستم ایمنی همراه با درد و اسهال است.

عفونت شدید IBS می تواند بعد از یک دوره شدید اسهال (گاستروآنتریت) توسط باکتری یا ویروس ایجاد شود. IBS نیز ممکن است همراه با رشد بیش از حد باکتری باشد.

تغییرات باکتری در روده (میکرو فلورا) : میکرو فلورا "باکتری" خوب است که در روده قرار داشته و نقش کلیدی در سلامت دارد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است میکرو فلوراسیون در افراد مبتلا به IBS با میکرو فلورا در افراد سالم متفاوت باشد.

راه اندازی

علائم IBS می‌تواند درگیر موارد زیر باشد:

تغذیه: نقش آلرژی غذایی یا عدم تحمل در IBS به طور کامل مشخص نشده است. آلرژی غذایی واقعی به ندرت IBS ایجاد می کند. اما بسیاری از افراد با علائم IBS با خوردن یا نوشیدن برخی از غذاها یا نوشیدنی ها شامل گندم، لبنیات، میوه های مرکبات، لوبیا، کلم، شیر و نوشیدنی های گازدار احساس بدتری دارند.

هورمون ها: احتمال ابتلا به IBS در زنان دو برابر است، که ممکن است نشان دهنده تغییرات هورمونی باشد. بسیاری از زنان متوجه می شوند که این نشانه ها و علائم در دوران یائسگی قاعدگی آنها بیشتر است.

فشار: اکثر افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه های زیادی در دوره های افزایش استرس دارند. در عین حال استرس ممکن است علائم را تشدید کند، اما باعث ایجاد آنها نمی شود.

بسیاری از افراد علائم و نشانه های گاه به گاه IBS را دارند. اما اگر موارد زیر در فرد صدق کند بیشتر احتمال ابتلا به سندروم وجود دارد:

سن: IBS بیشتر در افراد زیر 50 سال رخ می دهد.

 زنان:در ایالات متحده، IBS در زنان بیشتر است. استروژن درمانی قبل یا بعد از یائسگی نیز یک عامل خطر برای IBS است.

سابقه خانوادگی IBS: ممکن است ژن ها نیز در این بیماری دخیل باشند. مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان با IBS مرتبط است. 

کیفیت پایین زندگی: زندگی بسیاری از افراد مبتلا به IBS متوسط تا شدید، کیفیت کمی دارد. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که مبتلا به IBS هستند، سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های روده ای قرار دارند.

افسردگی و اضطراب نیز می تواند IBS را تشدید کند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

برداشتن و درمان زگیل تناسلی با لیزر/کلینیک اچ پی وی

تصویر درمان و برداشتن زگیل تناسلی با لیزر بزرگ
 

زگیل تناسلی از بیماری های شایعی است که به ایجاد زگیل در نواحی تناسلی زنان و مردان و مقعد اطلاق می شود. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی یا HPV است.از آنجایی که این ویروس از بدن خارج نمی شود، نحوه درمان آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا امکان عود مجدد زگیل ها وجود دارد. درمان با لیزر زگیل تناسلی از روش هایی است به طور قطع زگیل های تناسلی را از بین می برد. اگر قصد دارید اطلاعات کافی در رابطه با درمان زگیل تناسلی با لیزر کسب کنید، با ما همراه باشید:

برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود.. لیزر بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد، اما به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال بیماران قرار می گیرد. لیزر CO2 قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد.

مزایا درمان زگیل با لیزر

استفاده از لیزر برای درمان زگیل های تناسلی روش بسیار مطمئن و کارآمدی است زیرا که لیزر به عمق بافت ها نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر خویش قرار می دهد، در نتیجه تهاجم بیشتری را در برابر ویروس HPV ایجاد می کند. مزیت های لیزر زگیل عبارتند از :

عکس درمان زگیل تناسلی با لیزر کوچک 1
  • مناسب افرادی با سیستم ایمنی ضعیف است.
  • لیزر تنها یا یک جلسه درمان زگیل های ایجاد شده در نواحی تناسلی را از بین می برد.
  • پاکسازی توسط لیزر CO2 در حدود 2 برابر موثرتر از درمان با کریوتراپی است.
  • استفاده از لیزر درمان قطعی بوده زیرا میزان عود زگیل را به شدت کاهش می دهد.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان و تحمل عوارض داروی بیهوشی نیست.
  • زخم درمان با لیزر نیازی به پانسمان های دردناک ندارد.
  • این عمل به صورت سرپایی انجام شده و فرد می تواند می تواند بعد از آن به خانه و یا حتی محل کار خود بازگردد.
  • درد و خونریزی پس از این عمل بسیار اندک است.
  • احتمال انتقال عفونت پس از انجام این روش وجود ندارد.
  • لیزر اثرات موضعی و قابل کنترل دارد.
  • لیزر هیچ ضایعه و اسکاری را بر روی پوست به جای نمی گذارد.
  • لیزر قابل استفاده در دوران بارداری است.
  • ادامه مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی https://hpvdarman.com/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

دلایل و علائم ایجاد فیستول واژن

فیستول سوراخ یا شکافی است که بین دو عضو در بدن یا یک عضو از بدن و پوست ایجاد می‌شود. بنابراین به فیستولی که در دیواره‌ی واژن ایجاد شود،‌ فیستول واژن می‌گویند. این فیستول می‌تواند ما بین واژن و قسمت‌های دیگر بدن ایجاد شود که بسته به این موضوع انواع مختلفی از آن وجود دارد:

  • فیستول وسیکو واژینال (vesicovaginal fistula): یا فیستول مثانه به واژن: همانگونه که از اسم آن مشخص است، این فیستول ما بین واژن و مثانه ایجاد می‌شود.
  • فیستول رکتوواژینال (rectovaginal fistula): در این نوع، سوراخ مابین واژن و رکتوم (به قسمت انتهایی روده‌ بزرگ رکتوم گفته می‌شود.) بوجود می‌آید.
  • فیستول کولو واژینال (colovaginal fistula): شکاف ایجاد شده در این بیماری مابین واژن و کولون (قسمتی از روده‌ی بزرگ) می‌باشد.
  • فیستول انترو واژینال (enterovaginal fistula): اگر سوراخ ایجاد شده در اثر این بیماری مابین واژن و روده کوچک باشد به آن فیستول انترو واژینال گفته می‌شود.

عکس فیستول واژن


علت فیستول واژن چیست؟ چرا این بیماری بوجود می‌آید؟

این بیماری با نوعی آسیب در بافت واژن شروع می‌شود و ممکن است پس از سال‌ها سر باز کند و علائم آن مشخص شود. با این حال این بیماری می‌تواند پس از هر یک از موارد زیر بروز کند:

  • جراحی دیواره‌ی پشت واژن، پرینوم، مقعد یا رکتوم (انجام عمل هیسترکتومی اغلب با فیستول وسیکو واژینال همراه خواهد بود.)
  • انجام عمل پرتو درمانی برای درمان سرطان در اعضای لگن
  • قرار گرفتن در معرض بیماری‌های التهابی روده همانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت
  • شکاف عمیق ایجاد شده در پرینوم پس از انجام زایمان طبیعی

علائم فیستول واژن چیست؟

  • این بیماری بدون درد می‌باشد ولی باعث نشت ادرار و یا ورود تکه‌های مدفوع در واژن می‌گردد که به آن بی‌اختیاری گفته می‌شود و کنترل آن از دست شما خارج می‌باشد.
  • اگر شما به فیستول وسیکو واژینال مبتلا شده باشید، اغلب نشت و خروج مایع از واژن در شما دیده خواهد شد.
  • اگر شما به فیستول رکتوواژینال، کولو واژینال یا انترو واژینال دچار شده باشید، احساس بوی بد واژن و خارج شدن باد از واژن از علائمی می‌باشد که ممکن است آنرا مشاهده کنید.
  • ناحیه‌ی تناسلی زخم و آلوده از دیگر علائم این بیماری می‌باشد.
  • در مناطقی که زنان از امکانات بهداشتی محروم هستند بروز این بیماری شایع‌تر است. معمولا پس از زایمان‌هایی که نوزاد به خوبی در مسیر واژن قرار نمی‌گیرد زنان در عضوهایی از بدن خود نظیر واژن، مثانه و رکتوم بشدت دچار آسیب می‌شوند و این خود باعث بروز فیستول می‌شود.

منبع: https://setare.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی