فروشگاه انواع عینک

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

عکس زگیل تناسلی مردان و زنان + تفاوت زگیل با بواسیر چیست؟

تفاوت زگیل تناسلی و بواسیر چیست

هموروئید یا بواسیر و زگیل تناسلی مقعدی 2 نوع مختلف از توده های برجسته ای هستند که می توانند در داخل مقعد یا اطراف آن ظاهر شوند. یادگیری تفاوت بین این بیماری های رایج پزشکی بسیار مهم است، زیرا درمان متفاوت خواهد بود و بسیاری از کسانی که مبتلا شدند این سوال را دارند که تفاوت زگیل تناسلی و بواسیر چیست و از کجا بفهمیم که به کدام مبتلا شدیم؟

در اینجا تصمیم داریم تفاوت درمان زگیل تناسلی و بواسیر را به طور کامل شرح داده و به توضیح کامل آنها بپردازیم.

 

زگیل تناسلی چیست؟

زائده های ریز و درشتی که در اطراف دستگاه تناسلی ایجاد شده و شکل گوشتی دارند زگیل تناسلی نامیده می شوند. این زائده ها در انگلیسی Genital warts هستند که به دلیل ابتلا فرد به ویروس اچ پی وی HPV که نوعی ویروس مقاربتی بوده و از طریق رابطه جنسی یا تماس با فرد آلوده به ویروس زگیل منتقل شده؛ به وجود می آید.

زائده های ایجاد شده در مردان و زنان کمی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه آورده شده است:

عکس زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در زنان

باعث 90 درصد سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان و رحم ویروس اچ پی وی HPV و عدم درمان به موقع آن است. این زائده ها اکثرا بدون علائم هستند به همین دلیل باید زنانی که از نظر جنسی فعال هستند سالی یک بار تست اچ پی وی یا پاپ اسمیر انجام دهند که سلامت رحم آنها توسط متخصص زنان چک شود. 

از زمان ابتلا به ویروس تا ظاهر شدن زائده ها زمان مشخصی وجود ندارد و ممکن است از دو هفته یا دو سال طول بکشد. این زگیل های تناسلی می توانند در هر قسمت از دستگاه تناسلی که در تماس قرار می گیرند ظاهر شوند مانند کشاله ران، بیرون و داخل واژن یا مقعد.

مشاهده مطلب کامل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

برای درمان فیشر به کدام دکتر باید مراجعه کرد؟

ممکن است این سوال فکر شما را نیز درگیر کرده باشد. در این موارد ممکن است بستگی به نوع شقاق شما داشته باشد. زیرا گاهی اوقات اگر بیماری در مرحله اولیه باشد با پماد قابل درمان بوده و در غیر این صورت یعنی اگر بیشتر از 4 هفته ایجاد شده باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند. که مناسب ترین گزینه جراح عمومی یا متخصص گوارش است.

هزینه درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

درمان شقاق با لیزر یکی از مطمئن ترین و قطعی ترین روش هاست که می تواند بیماری شما را برای همیشه درمان کند. اما شاید برای بسیاری از افراد هزینه درمان شقاق با لیزر سوال برانگیز باشد. در رابطه با قیمت این روش باید بگوییم که همانطور که میدانید درمان با لیزر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست از طرفی عمق و وسعت شکاف ها و نوع بیماری شما در هزینه ی نهایی این فرایند درمانی تاثیر گذار است و نمی توان هزینه ی آن را قبل از معاینه مشخص کرد.

برای آگاهی از هزینه ی انجام لیزر شما نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارید تا بتوان هزینه ی نهایی آن را برآورد کرد. ولی در هر صورت انجام این روش نسبت به انجام عمل جراحی بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

zoomtech.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی