فروشگاه انواع عینک

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

درمان انواع بیماریهای گوارشی چیست؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلات معده شوند که به بیماریهای گوارشی معروف هستند. این مشکلات می توانند به اندازه عادات غذایی نادرست رایج باشند. با این حال، در برخی موارد، مشکلات معده می تواند به دلیل اختلالات رایج گوارشی باشد.

دستگاه گوارش (GI) از دهان شروع، به همراه معده و روده تشکیل شده است. این اندام ها همراه با کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده با هم کار می کنند تا مواد مغذی را جذب کرده و مواد زائد را دفع کنند.

اختلال در این فرآیند می تواند باعث طیفی از علائم، از گرفتگی عضلات گرفته تا استفراغ شود. بسیاری از این مسائل ممکن است با گذشت زمان از بین بروند و خطر کمی داشته باشند. با این حال، مشکلات به ظاهر شایع معده می تواند نتیجه چندین اختلال گوارشی باشد.

دانستن علائم و نشانه های اختلالات گوارشی رایج می تواند به افراد کمک کند تا آنها را شناسایی کرده و به دنبال درمان مناسب باشند.

ساناپرس | مشکلات گوارشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

علت ایجاد کیست مویی چیست؟

کیست مویی کمر

به راستی که هنوز علت دقیق کیست مویی مشخص نیست. اما به نظر می رسد اکثر کیست های پیلونیدال ناشی از موهای شلی هستند که به داخل پوست نفوذ می کنند. اصطکاک و فشار، مالیدن پوست به پوست، لباس‌های تنگ، دوچرخه‌ سواری طولانی مدت، نشستن زیاد یا عواملی از این دسته موها را به داخل پوست بر میگردانند. در پاسخ به مو به عنوان یک ماده خارجی، بدن یک کیست در اطراف مو ایجاد می کند.

این توضیح موارد نادری از کیست های پیلونیدال را توضیح می دهد که در قسمت هایی از بدن غیر از نزدیک دنبالچه ایجاد می شود.

هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر – سال ۱۴۰۱

یکی از دغدغه های اصلی افراد مبتلا به بیماری کیست مویی (کیست بالای شکاف باسن در قسمت دنبالچه) این است که هزینه عمل کیست پیلونیدال چقدر است؟  و به دنبال پاسخ این سوال در سایت های مختلفی می گردند. لازم است پیش از هر چیزی این را بدانید که قیمت دقیق درمان این عارضه چه با لیزر و چه عمل جراحی سنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی کامل آنها پرداخته و تاثیر بیمه تامین اجتماعی بر انواع روش های درمان را توضیح خواهیم داد.

حرف تازه | هزینه درمان کیست مویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

آیا مدفوع خونی از علائم زخم معده است؟

زخم معده نوعی آسیب خوش خیم است، این زخم در ۹۰% مواقع ناشی از هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود، و استرس آن را تشدید می کند.این زخم معده معمولاً بر روی پوشش معده ایجاد می شود و خونریزی از این زخم موجب مدفوع قیری یا سیاه رنگ می شود.

سرطان کولورکتال

سرطان کلورکتال از علل خون در مدفوع

از دلایل کمتر شایع مدفوع خونی، سرطان کولورکتال یا سرطان روده است.این بیماری در ابتدا بدون علائم است اما با پیشرفت بیماری علائمی از جمله اسهال یا یبوست، مدفوع خونی، خستگی و … ایجاد می شوند.

IBD یا بیماری روده‌ای التهابی

بیماری التهابی روده (IBD) به معنی التهاب بخشی از روده است، این بیماری دارای دو نوع کرون و کولیت است. این بیماری موجب اسهال، درد، خستگی، کاهش وزن و خونریزی می شود. خونریزی ناشی از IBD معمولاً از نوع هماتوشزی است. این بیماری غیر قابل درمان بوده و تنها با دارو کنترل می شود.

فیستول مقعد

نوعی دیگر از بیماری های مقعدی است که به معنی اتصال دو ارگان از بدن به یکدیگر است، فیستول مقعد، دیواره روده را به پوست اطراف مقعد متصل می کند. فیستول درد بسیاری را به همراه دارد و موجب عفونت می شود و معمولاً موجب خونریزی حین اجابت مزاج می شود.

ساناپرس | مدفوع خونی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

انواع شقاق مقعدی چیست؟

این زخم را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

* شقاق حاد که در عرض شش هفته برطرف می شود. این رایج ترین نوع است و معمولاً به صورت خطی با لبه های واضح ظاهر می شود.

* شقاق مزمن که بیش از شش هفته ادامه دارد. زمان بهبودی شقاق مقعدی مزمن متفاوت است. بدون درمان، ممکن است سال ها این زخم را به همراه داشته باشید.

شقاق مزمن معمولا عمیق تر از شقاق حاد مقعد است و اغلب با یک برچسب خارجی پوست همراه است. نوع مزمن معمولا قابل درمان است، اما عود کردن آن بعد از درمان شایع است.

همچنین این بیماری ممکن است به صورت زیر طبقه بندی شود:

  • * اولیه: به دلیل ضربه های موضعی، مانند یبوست یا زایمان طبیعی نوزاد
  • * ثانویه: به دلیل یک روند بیماری زمینه ای، مانند کولیت اولسراتیو بیماری کرون یا کلامیدیا

علائم بیماری

شایع ترین علائم شقاق مقعدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

* یک درد تیز، همراه با سوزش در قسمت پایین یا اطراف آن، که در هنگام دفع مدفوع و حدود یک ساعت یا بیشتر پس از آن بدتر می شود.

* مقداری خونریزی، معمولاً قرمز روشن روی دستمال توالت یا مدفوع

* خارش

خوب است بدانید: فردی که دارای شقاق مقعدی است، اغلب حرکات روده را به تعویق می اندازد که منجر به بدتر شدن چرخه ای می شود که در آن مدفوع خشک و سفت می شود و منجر به یبوست بیشتر و درد شدید در زخم می شود.

علائم کمتر شایع شقاق مقعدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

* اسپاسم یا احساس سفتی در مقعد هنگام دفع مدفوع

* تگ های پوستی که گاهی در لبه مقعد، زیر شکاف ایجاد می‌شود.

* آبسه: تورم  توده های دردناک جوش مانند نزدیک مقعد و پر از چرک، که می توانند منجر به فیستول شوند؛ تونلی از کانال رکتوم به پوست خارجی، که ممکن است دارای ترشحات مخاطی بدبو باشد.

درمان شقاق / پارس ناز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

بعد از کولونوسکوپی چکار باید انجام بدهم؟

تا زمانی که برای ترخیص در حال آماده شدن هستید، به منظور تحت نظر بودن در اتاق ریکاوری خواهید ماند. مدت زمانی که شما در دوران نقاهت هستید بستگی به این دارد که چه داروهایی در این بازه زمانی استفاده می کنید.

انجام کارهای زیر بعد از انجام این عمل توصیه می شود:

  • ممکن است مقداری گرفتگی یا احساس گاز معده داشته باشید، اما باید در مدت زمان کوتاهی از بین برود.
  • بهتر است بعد از انجام کولونوسکوپی یکی از اعضای خانواده یا نزدیکانتان شما را به خانه ببرد.
  • تا 24 ساعت پس از عمل از مصرف الکل، رانندگی و کار با ماشین یا موتور جدا خودداری کنید.
  • اگر پزشک دستور غذایی خاصی را برایتان تجویز نکرد، می توانید بلافاصله به رژیم غذایی عادی خود بازگردید. توصیه می شود برای از سرگیری فعالیت های عادی تا روز بعد از عمل صبر کنید.

دکتری که کولونوسکوپی شما را انجام داده است به شما خواهد گفت که چه زمان می‌ توانید مصرف رقیق‌ کننده‌ های خون یا داروهای دیگری را که ممکن است متوقف کرده‌ اید، از سر بگیرید.

اگر پولیپ برداشته شده یا بیوپسی انجام شود، ممکن است یک تا دو روز بعد از عمل متوجه خونریزی خفیف مقعدی شوید.

توجه: اگر در طی دو هفته آینده مقدار زیادی خونریزی مقعدی، تب های شدید یا مداوم، یا درد شدید شکم داشتید، سریعا به اورژانس بروید و با دکتری که نزد او معاینه کولونوسکوپی انجام دادید تماس بگیرید.

https://b2n.ir/u26634

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی