فروشگاه انواع عینک

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

درمان کیست مویی چگونه است؟

اگر روش انتخاب شده برای درمان مشکل سینوس پیلونیدال شما را حل کند، مطمئناً ارزشمند است و هر چه روش انتخاب شده برای جراحی و بهبودی شما آسان تر باشد، ارزش این عمل بیشتر خواهد بود.

برای تخلیه و برداشتن کیست پیلونیدال که بهبود نمی‌یابد، به جراحی نیاز است. در صورت ابتلا به بیماری پیلونیدال که باعث درد یا عفونت می‌شود، پزشک ممکن است این روش را توصیه کند. کیست پیلونیدال که علائمی ایجاد نمی‌کند نیازی به درمان ندارد.

جراحی باز و بسته سینوس پیلونیدال

جراحی سینوس پیلونیدال در مقایسه با سایر روش‌های مرتبط با نشیمنگاه معمولاً دردناک نیست. ممکن است مقداری درد در این ناحیه وجود داشته باشد. علاوه بر داروهای ضد درد، اقدامات موضعی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد. در جراحی باز و بسته دکتر با تیغ جراحی توده چربی را برش داده و زائده‌های داخل آن را خالی می‌کند.

بعد از عمل جراحی باز زخم باز می‌ماند تا خودش جوش بخورد ولی بعد از عمل بسته زخم بخیه می‌خورد. این عمل معمولا در بیمارستان انجام می‌شود.

سینوس پیلونیدال چیست

درمان کیست مویی با لیزر

معمولا زمان ایجاد کیست‌های مویی این توده‌ها در اندازه‌های مختلفی یا به صورت چند توده پراکنده به وجود می‌آیند. اشعه لیزر قادر است تمام آنها را شناسایی کرده و کیست‌های التهابی کوچک و بزرگتر و دردناک را به طور قابل توجهی کاهش داده و در نتیجه از بین ببرد. این عمل به شکل سرپایی در کلینیک‌ها انجام می‌شود.

مزیت درمان با روش جدید لیزر

برای مقایسه این دو روش توضیح زیادی لازم نیست! به عبارت خلاصه پس از لیزر کیست مویی حفره ای بزرگ ایجاد نمی‌شود. در نتیجه چون حفره بزرگی هم به وجود نیامده، نیازی به پانسمان‌های دردناک و تعویض روزانه هم نیست. به مراتب درد بیمار هم کمتر است و زودتر می‌تواند به کارهای روزمره خود برگردد. به علاوه ظاهر زخم هم ناخوشایند نیست.

ادامه مطلب کیست مویی کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

سرکه سیب برای کاهش التهاب هموروئید

سرکه سیب ممکن است به کاهش درد، تورم و خارش کمک کند، حتی اگر به طور موقت باشد. اگر می‌خواهید سرکه سیب را برای درمان بواسیر خود امتحان کنید، می‌توانید در یک حمام گرم این کار را انجام دهید. فقط 2 فنجان سرکه را به یک لیوان آب گرم؛ نه داغ، اضافه کنید و 15 تا 20 دقیقه در آن بنشینید. این کار را تا زمان بهبود توده انجام دهید.

مقاله کامل

انجیر خشک

نکاتی برای استفاده از انجیر خشک به منظور درمان توده هموروئید:

  • 2-4 قطعه انجیر خشک شده طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • آنها را یک شب در یک کاسه کوچک در آب خیس کنید.
  • صبح آب کاسه را خالی کنید.
  • انجیر خیس خورده را همراه با عسل با معده خالی بخورید تا بهترین نتیجه را در تاثیر روی هموروئید داشته باشید.

درمان خانگی هموروئید با سیر

سیر خام از قدیم تا کنون به دلیل خواص دارویی آن در درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. استفاده از سیر خام برای هموروئید می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آن کمک کند.

این روش یک درمان بسیار ساده و موثر برای درمان بواسیر است و هر کسی می تواند به راحتی و بدون مراجعه به پزشک در خانه به راحتی و به طور طبیعی از شر بواسیر انجام دهد.

آلوئه ورا برای درمان بواسیر خارجی

برای استفاده موضعی از آلوئه ورا، مقدار کمی ژل را روی انگشتان تمیز خود یا یک گوله پنبه بریزید، سپس بواسیر را با ژل بپوشانید. برای رعایت نکات بهداشتی می توانید در این مرحله از دستکش های وینیل یا لاتکس استفاده کنید. اجازه دهید ژل حدود 15 دقیقه روی هموروئید بماند و سپس آن را بشویید.

عسل و لیمو تازه

آب لیمو چه به صورت موضعی و چه خوراکی مصرف شود، در درمان بواسیر بسیار موثر است. همچنین می‌توانید آب لیمو را منجمد کرده و آن را به ناحیه‌ ای بمالید تا خاصیت کمپرس سرد و همچنین ضدالتهابی آبلیمو داشته باشد. یک چای با آب لیمو، آب گرم، زنجبیل و عسل درست کنید و روزانه بنوشید تا توده ناپدید شود.

تاثیر گلابی

گلابی سرشار از فیبر و سایر ترکیبات است که ممکن است برای افراد مبتلا به هموروئید مفید باشد. یک گلابی با پوستش ممکن است حاوی حدود 6 گرم فیبر منبع مطمئن باشد که برای کمک به از بین بردن علائم این بیماری مفید است. گلابی همچنین حاوی فروکتوز است که می تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کند.

کلم بروکلی

یک فنجان بروکلی آب پز حاوی حدود 5.1 گرم فیبر است.

بروکلی همچنین حاوی ترکیبی به نام سولفورافان است که ممکن است به بهبود هضم و محافظت از روده کمک کند. در نتیجه حرکت روده و دفع راحت تر انجام شده و به توده فشاری وارد نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

درمان کیست مویی با لیزر و روش خانگی

درمان قطعی کیست مویی با روش های تهاجمی از جمله لیزر درمانی و جراحی امکان پذیر بوده و روشهای دیگر از جمله دارویی، گیاهی و انواع روش های درمان در خانه ممکن است بتوانند از پیشرفت عارضه جلوگیری کنند، ولی به هیچ عنوان آن را برای همیشه از بین نمی برند. در مواردی مشاهده شده است که وضعیت کیست مویی بیماران به دلیل استفاده سرخود از روشهای دارویی  بدتر شده است. پس پیشنهاد می شود که اقدام به خود درمانی نکنید. 

روش های درمان کیست مویی با لیزر و جراحی باز معمولا در کلینیک های پزشکی انجام می شوند و متخصص پس از بی حس کردن محل به طور موضعی، یک برش کوچک برای تخلیه کیست ایجاد می کند. اگر کیست عود کند ، که اغلب اتفاق می افتد، ممکن است بخواهد با استفاده از روشهای دیگر آن را درمان کند.

نسبت به روش درمانی که به کار برده می شود، پزشک یکی از روشهای زیر را برای پس از جراحی انتخاب می کند:

باز گذاشتن زخم : در این گزینه ، زخم جراحی باز می ماند و روی آن پانسمان می شود تا از داخل به بیرون بهبود یابد. این روند منجر به زمان بهبودی طولانی تر می شود اما معمولاً خطر عفونت مکرر کیست پیلونیدال کمتر است.
بستن زخم با بخیه : در حالی که زمان بهبود این روش کوتاه تر است، اما خطر عود کیست بیشتر است. برخی از جراحان برش را در کنار شکاف باسن ایجاد می کنند  که ترمیم آن بیشتر طول می کشد.
لازم به ذکر است که درمان کیست مویی با لیزر نسبت به روش های دیگر احتمال عود نداشته و دوره نقاهت کوتاه تری هم دارد. در این روش درمانی، عفونت از ریشه سوزانده می شود و بیمار در کمتر از یک هفته می تواند به کارهای روزمره خود ادامه دهد.

درمان خانگی علائم کیست مویی

ممکن است بتوانید یک کیست پیلونیدال با عفونی خفیف را در خانه بدون مداخله پزشک تسکین دهید.

رعایت نکات خوب بهداشتی باید یکی از اولین قدم های اولیه شما باشد. در طول دوش گرفتن روزانه، باید ناحیه مورد نظر را به آرامی با صابون تمیز کنید. پس از آن، قبل از پوشیدن لباس، محل را با دقت اما کاملاً خشک کنید. ناحیه را در طول روز خشک نگه دارید و در صورت تعریق لباس خود را شسته و تعویض کنید.

خارج شدن عفونت بهترین راه برای تسکین است. خیساندن باسن در یک حمام نشسته یا یک وان کم عمق آب گرم چند بار در روز ممکن است باعث تخلیه طبیعی چرک و مایع شود. استفاده از کمپرس گرم نیز می تواند به این امر کمک کند.

اگرچه ممکن است قرار ملاقات با پزشک را برای ویزیت فورا تنظیم نکنید، اما همچنان می‌تواند مفید باشد که با مطب ارائه‌ دهنده خود برای مشاوره درمانی تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است استفاده از الکل یا یک محصول موضعی دیگر را در ناحیه مورد نظر پیشنهاد دهد، اما این چیزی نیست که بدون نظر متخصصان آن را امتحان کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

بیماری بواسیر چیست ؟

به متورم شدن سیاهرگ های مقعد که عمل دفع را برای بیمار بسیار سخت کرده و همراه با سوزش و خارش می باشد، بواسیر می گویند. اگر این سیاهرگ ها داخل مقعد ملتهب شوند، به آن بواسیر (هموروئید) داخلی و اگر خارج از مقعد باشند، هموروئید خارجی نامیده می شوند.

علائم

نشانه های بواسیردر معمولا به گونه ای می باشند که بیمار به خوبی متوجه آنها می شود. پس می تواند به موقع به منظور پیشگیری از گسترش بیماری برای درمان بواسیر خود اقدام کند. محض یادآوری؛ با توجه به علائم زیر فرد دچار هموروئید است:

درد هنگام اجابت مزاج

سوزش و خارش در ناحیه مقعد

داشتن خونریزی در مواردی که توده کمی یا کاملا بزرگ شده است

حس کردن برجستگی ها خارج از مقعد با لمس کردن

احساس درد و تیر کشیدگی هنگام نشستن بر سطوح نسبتا سفت

درمان بواسیر با لیزر؛ شایع ترین بیماری نشیمنگاهی

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

به گزارش everydayhealth از آنجایی که هیچ کدام از داروها، پماد ها و روش های خانگی یا گیاهی برای درمان بواسیر جوابگو نبوده و نمی توانند این رگ های ملتهب شده را به حالت اولیه خود برگردانند، بیماران لازم است از روش های تهاجمی تری مانند لیزر بواسیر یا عمل جراحی هموروئید برای از بین بردن این عارضه استفاده کنند. 

بنابراین در این موارد تنها راه این است که این زائده ها مسدود شده و از مقعد خارج شوند که متخصص با کمک لیزر این کار را در کمتر از یک ساعت برای بیمار انجام می دهد. 

طی عمل با لیزر محل توده به صورت بی حسی موضعی کاملا سر شده و بیمار هیچگونه درد، سوزش یا خونریزی ندارد. از طرفی دیگر پیش از آمدن پزشک بدن فرد به طور کامل پوشانده شده و قسمتی که قرار است عمل با لیزر روی آن انجام شود، بیرون می ماند. طی این مراحل بیمار باید رو به شکم دراز بکشد. 

توجه کنید که طی درمان بواسیر با لیزر شما بیهوش نمی شوید. در نتیجه پس از عمل می توانید به کارتان برسید یا حتی اگر از شهرستان های مجاور تصمیم اقدام به عمل دارید، می توانید به محل زندگی خود بازگردید. با توجه به این که لیزر مانع خونریزی می شود، بیمار پس از عمل نیاز به پانسمان هم ندارد.

طول درمان چقدر است؟

پاسخ این سوال بستگی به نحوه روش درمان دارد. ولی به طور کلی اگر تصمیم داشته باشید برای درمان هموروئید خارجی و داخلی خود برای درمان با لیزر اقدام کنید، طول درمان کمتر از یک ساعت بوده و در عمل جراحی ممکن است تا دو ساعت نیز طول بکشد. ولی این نکته را هم باید در نظر بگیرید که پس از عمل با لیزر نیازی به بستری در بیمارستان نیست. در صورتی که پس از جراحی هست.

هزینه عمل بواسیر با لیزر

هزینه درمان بواسیر با لیزر یکی از مسائلی است که بیماران پیش از درمان در ارتباط با آن خیلی از ما سوال می پرسند. لازم به ذکر است که هزینه عمل بواسیر با لیزر و جراحی نسبت به عوامل مختلفی از جمله اندازه توده، محل قرار گرفتن آن، نوع دستگاه لیزر و… بستگی دارد که پس از معاینه توسط دکتر هموروئید تمام این هزینه ها به طور دقیق به مراجعه کننده گفته می شود. ولی در کل نگرانی بابت هزینه های این درمان وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

بیماری اسهال چیست؟

وقتی اسهال دارید، حرکات روده (یا مدفوع) شل و آبکی است. ابتلا به این عارضه شایع است و معمولاً جدی نیست زیرا یا خود به خود برطرف می شود یا با روش های خانگی قابل کنترل است.

بسیاری از افراد چند بار در سال دچار اسهال می شوند. که به طور معمول 2 تا 3 روز طول می کشد. برخی افراد بیشتر از دیگران به آن مبتلا می شوند. ممکن است به دلیل ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا سایر شرایط پزشکی بیماری اسهال رخ دهد.

علائم و نشانه ها

زمانی که به اسهال مبتلا می شوید، ممکن است هر کدام از علائم زیر را تجربه کنید:

  • نفخ در شکم
  • گرفتگی عضلات
  • مدفوع نازک یا شل
  • مدفوع آبکی
  • احساس فوری مبنی بر اینکه باید مدفوع کنید
  • حالت تهوع و استفراغ
عکس باکتری اسهال در معده

علائم جدی تر بیماری عبارتند از:

  • خون یا مخاط در مدفوع شما
  • کاهش وزن
  • تب

اگر بیش از سه بار در روز مدفوع آبکی دارید و مایعات کافی نمی نوشید، ممکن است دچار کم آبی شوید. لازم است بدانید که اگر اسهال درمان نشود می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

اسهال مزمن ممکن است نشانه یک بیماری شدیدتر مانند سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری التهابی روده باشد. اسهال مکرر و شدید می تواند نشانه بیماری روده یا اختلال عملکرد روده باشد.

علت ابتلا به اسهال چیست؟

معمولاً اسهال به دلیل ویروسی است که وارد روده شما می شود. برخی افراد آن را «آنفولانزای روده» یا «آنفولانزای معده» می نامند.

علل دیگر ابتلا عبارتند از:

  • سوء مصرف الکل
  • آلرژی به برخی غذاها
  • دیابت
  • بیماری های روده (مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو)
  • خوردن غذاهایی که دستگاه گوارش را مختل می کند
  • عفونت توسط باکتری (عامل اکثر انواع مسمومیت های غذایی) یا سایر موجودات زنده
  • سوء مصرف ملین
  • داروها
  • پرکاری تیروئید 
  • پرتو درمانی
  • دویدن (بعضی از افراد به دلایل نامعلوم دچار «اسهال دونده» می شوند.)
  • برخی سرطان ها
  • جراحی سیستم گوارش
  • مشکل در جذب برخی مواد مغذی که به آن «سوء جذب» نیز می گویند.

مشاهده مطلب کامل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی