فروشگاه انواع عینک

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

علائم افتادگی مثانه در خانم‌ها

افتادگی مثانه در خانم ها چه علائمی دارد؟

  • فرد مبتلا به افتادگی، در ناحیه واژن احساس پری و فشار می کند. وقتی آن را لمس می‌کند احساس یک توپ  گرد و کوچک را دارد و هنگام ادرار با مشکل مواجه است.
  • به هنگام نزدیکی با همسرش درد و ناراحتی احساس می کند.
  • بی اختیاری ادرار هم از مهمترین علامتهای آن است که بیمار با یک سرفه ، خنده و یا عطسه کنترل ادرارش را از دست میدهد .
  • درد لگن  کمردرد به مدت طولانی در حالت ایستاده
  • دفع ناقص ادرار (در مواردی ادرار باقی مانده در مثانه که کاملا تخلیه نشده است باعث عفونت های ادراری مکرر و تجمع باکتری ها می شود)

درمان بدون جراحی افتادگی مثانه چگونه است؟

گاهی استفاده از وسایل داخل واژنی می باشد. اما بهترین درمان، ورزش کگل است (ورزشهای عضلات کف لگن، برای محکم و سفت کردن آنها و نگهداری مثانه در جایگاه خودش)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

سرطان مثانه چیست ؟

سرطان مثانه یکی از شایعترین سرطانهای دستگاه‌ ادراری است که در مردان بیشتر از زنان و در سفید پوستان بیشتر از سیاه پوستان بروز می کند. این سرطان از انواع سرطانهای پوششی است که توده هایی به شکل گل کلم ایجاد می کند و در صورت عدم درمان به موقع می تواند به خارج از مثانه نیز راه پیدا کند.این بیماری یکی از انواع سرطان های کشنده می باشد که سن تشخیص آن در حدود 65 سالگی است. با ما همراه شوید تا از علائم سرطان مثانه و روش درمان سرطان مثانه آگاهی یابید.

انواع سرطان مثانهمثانه عضو مهمی در بدن است که پشت استخوان شرمگاهی لگن قرار دارد و وظیفه ی نگهداری ادرار قبل از خروج از بدن را بر عهده دارد، این عضو مانند هر عضو دیگری از بدن می تواند دچار سرطان شود، این بیماری زمانی در مثانه ایجاد می شود که کنترل تولید سلول پوشش داخلی در آن با اختلال مواجه گردد،افزایش تعداد این سلول ها منجر به بروز تومور در مثانه می گردد.این سرطان ممکن است در هر سنی ایجاد شود اما بیشتر مردان و افراد بالای 65 سال در معرض این بیماری قرار می گیرند، این بیماری معمولاً در مراحل اولیه تشخیص داده می شود و قابل درمان است، اما پس از درمان نیز امکان عود مجدد آن وجود دارد، از همین روی لازم است در صورت ابتلا به آن راهکار های پیشگیری از عود مجدد را رعایت نمایید.

بیچشک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

دلایل یبوست در کودکان و نحوه درمان سریع آن

سبک زندگی کودکان ویژگی های خاص خود را دارد. کودکان در بسیاری موارد به مراتب آسیب پذیرتر از ما هستند. یکی از مشکلاتی که بیشتر کودکان با آن روبرو می شوند یبوست است. از بدترین و البته شایع ترین مشکلات گوارشی که کودک و نوزاد و بزرگسال نمی شناسد و به سراغ همه می رود. اگر تعداد دفعات اجابت مزاج کودک شما به 3 بار یا کمتر از آن در طول هفته رسیده است و شکل و قوام مدفوع او به شدت سفت و سخت شده و با سختی دفع می شود می توان نتیجه گرفت کودک شما با یبوست در حال دست و پنجه نرم کردن است و باید سریعا مشکل او را برطرف کنید.

همچنین عدم دفع درست و مرتب مدفوع یعنی تجمع مواد زائد در بدن کودک و این آغاز بسیاری از عفونت ها،  بیماری ها و مشکلات گوارشی در کودکان است. در ادامه با عوارض یبوست در کودکان بیشتر آشنا خواهید شد و به نحوه ی درمان و روش های سریع برای برطرف کردن یبوست در کودکان هم پرداخته ایم.

دلایل شایع یبوست در کودکان

یبوست در کودکان زمانی به وجود می آید که حرکت مدفوع در روده ها کندتر و آرام تر گردد. روده ها در حالت عادی حرکات یکنواخت و منظمی دارند که باعث می شود مواد غذایی در مسیر دستگاه گوارش و روده ها حرکت کنند و در نهایت به شکل مدفوع از بدن خارج شوند. دلایلی وجود دارد که باعث می شود این حرکات روده ای کند و نامنظم شود در نتیجه حرکت مواد غذایی و مدفوع هم کندتر می گردد. این یعنی آب بیشتری از مواد غذایی و در ادامه از مدفوع توسط روده ها گرفته می شود. در نتیجه مدفوع سفت و خشک می شود و خروج آن از مقعد به سختی صورت می گیرد و با درد همراه است. چنین مساله ای در کودکان به شدت شایع است و دلایلی وجود دارد که بیشتر کودکان و حتی نوزادان همیشه با یبوست روبرو می شوند.

از مهم ترین دلایل بروز یبوست در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز
  • مصرف کم میوه ها و سبزیجات تازه. به طور کلی عدم مصرف منابع غنی از فیبر توسط کودکان از مهم ترین دلایل بروز یبوست در آنها می باشد.
  • کم تحرکی کودک به علت زندگی آپارتمان نشینی
  • به تعویق انداختن اجابت مزاج به دلایلی همچون عدم آموزش صحیح دستشویی رفتن به موقع به کودک، ترس کودک، بازیگوشی و فراموشی.
  • عوارض ناشی از مصرف برخی داروها
  • استرس و مسائل روانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی