فروشگاه انواع عینک

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

با تست های مورد نیاز برای تشخیص بیماری های قلبی آشنا شوید

تست بیماریهای قلبی: تست فشار

پزشکان می توانند با آزمایش فشار، بیماری عروق کرونر را تشخیص دهند.

آزمایش فشار توانایی قلب فرد را در پاسخ به نیاز بدن به خون بیشتر در هنگام فشار(ورزش یا کار) اندازه گیری می کند. اندازه گیری مداوم فعالیت الکتریکی قلب (نوار ریتم EKG یا ضربان قلب) به همراه ضربان قلب و فشار خون ضبط می شود به عنوان استرس شخص (ورزش) به تدریج بر روی تردمیل افزایش می یابد. این اطلاعات نشان می دهد که چگونه قلب به خواسته های بدن پاسخ می دهد و ممکن است اطلاعاتی را برای کمک به تشخیص و درمان مشکلات ارائه دهد. همچنین می توان از آن برای دیدن تأثیرات درمانی بر روی قلب استفاده کرد.

تست بیماریهای قلبی: مانیتور هولتر

مانیتور هولتر به مدت 1 تا 2 روز بطور مداوم پوشیده می شود تا فعالیت قلب را به خوبی بررسی  کند.

بسیاری از افراد علائم متناوب مانند درد متناوب در قفسه سینه یا احساس گاه به گاه ضربان قلب خود را سریعتر یا نامنظم ضرب می کنند. با این حال ، EKG آنها هیچ تغییری را نشان نمی دهد. برای تشخیص این تغییرات متناوب ، می توان دستگاهی به نام مانیتور هولتر را برای چند روز پوشید تا عملکرد الکتریکی قلب را ثبت کند.

مانیتور هولتر شبیه به تست فشار است ، اما به مدت 1 یا 2 روز پوشیده می شود و ضبط مداوم EKG مانند فعالیت الکتریکی قلب را در طی این روزها بررسی می کند. اکثر پزشکان از بیمار می خواهند دفترچه زمانی را که انجام فعالیتهای خاصی را انجام می دهد (به عنوان مثال پیاده روی مایل با شروع از 7:20 صبح و پایان ساعت 7:40 صبح) نگه داشته و علائمی را ذکر کند (به عنوان مثال "کوتاهی تجربه شده از نفس کشیدن یا ضربان قلب سریع نامنظم در ساعت 7:35 AM "). ضبط های مانیتور هولتر می توانند براساس زمان بروز علائم خاص مورد بررسی قرار گیرند.

 

آزمایش بیماری های قلبی: تصویر برداری از قفسه سینه

تصویر برداری از  قفسه سینه می تواند به تعیین اینکه آیا قلب بزرگ شده یا مایعات در ریه ها به دلیل نارسایی قلبی وجود دارد ، کمک کند.

تصویر برداری با اشعه X قفسه سینه می تواند اطلاعات محدودی در مورد وضعیت قلب در اختیار شما قرار دهد. از اشعه X قفسه سینه استفاده می شود تا از نظر قلب و ریه ها به پزشک کمک کند تا در تعیین هرگونه ناهنجاری در پزشک کمک کند. این دو اشعه ایکس یک قلب نسبتاً طبیعی را در سمت چپ نشان می دهد. در اشعه X راست ، قلب بزرگ شده (عمدتا بطن چپ) به راحتی دیده می شود و نشان می دهد که اتاق اصلی پمپاژ قلب به طور عادی کار نمی کند. بعلاوه ، اشعه ایکس ممکن است تجمع مایع در ریه ها،بر اثر نارسایی قلبی را نشان دهد.

http://medicinemagazine.parsiblog.com/Posts/224/3+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%aa%d8%b3%d8%aa+%d9%85%d9%87%d9%85+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d8%a8%d9%8a%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%d9%87%d8%a7%d9%8a+%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

علائم حمله قلبی و تشخیص آن

علائم حمله قلبی

درد قفسه سینه نرم ترین علامت سکته قلبی است. موارد زیر علائم هشدار دهنده حمله قلبی است:

  • درد قفسه سینه (ممکن است به پشت ، گردن ، بازوها و یا فک گسترش یابد)
  • سرگیجه
  • حالت تهوع 
  •  استفراغ
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم
  • تنگی نفس
  • برخی از افراد ممکن است اضطراب ، سوء هاضمه و یا سوزش سر دل داشته باشند.

زنان ممکن است علائم مختلف دیگری از حمله قلبی تجربه کنند. درد فک ، تنگی نفس و حالت تهوع و استفراغ ممکن است در خانمهایی که حملات قلبی دارند بیشتر از آقایان باشد. ، زنان معمولاً مجموعه متفاوتی از علائم حمله قلبی دارند.

  • سوزش سردل
  • از دست دادن اشتها

اگر این علائم به عنوان علائم احتمالی بیماری قلبی در نظر گرفته نشود ، این علائم در زنان باعث تاخیر در تشخیص می شود. تاخیر در تشخیص می تواند باعث آسیب بیشتر به بافت قلب یا حتی مرگ شود. زنان باید ورزش کنند ، سیگار را ترک کنند و برای نظارت منظم بیماری های قلبی با پزشک خود در ارتباط باشند.

علائم بیماری عروق کرونرکاهش جریان خون به قلب (پیکان) باعث علائم بیماری قلبی ، آنژین می شود.بیماری عروق کرونر (CAD) هنگامی رخ می دهد که پلاک ، یک ماده چسبنده ، باریک شود یا انسداد جزئی عروق کرونر (مانند مواد چسبنده در حال توقف یک کاه) باشد و منجر به کاهش جریان خون شود. این کاهش جریان خون ممکن است باعث درد قفسه سینه (آنژین) شود ، که علامت هشدار دهنده مشکلات احتمالی قلبی مانند حمله قلبی است. پلاک همچنین ممکن است لخته های خون کوچک را به دام بیندازد ، و به طور ناگهانی شریان کرونر را مسدود کند ، و منجر به حمله قلبی شود.
چگونه پلاک لخته های خون می توانند باعث حمله قلبی شوند پلاک های پارگی ممکن است باعث ایجاد لخته هایی شود که جریان خون شریانی را مسدود می کند.پلاک می تواند در عروق کرونر و سایر عروق (به عنوان مثال شریان کاروتید) ایجاد شود. بعضی از پلاکها ممکن است از خارج سخت و یا محکم باشد اما از داخل نرم و قارچ یا چسبنده باشد. اگر ناحیه پوسته مانند پوسته سخت باز شود ، اجزای خونی مانند پلاکت ها و لخته های خون کوچک لخته بزرگی را تشکیل می دهند و به طور موثری جریان خون را از طریق شریان مسدود می کنند. بافت قلب در پایین دست از لخته دچار کمبود خون می شود و آسیب دیده یا می میرد.
تشخیص حمله قلبی؟

شناسایی و درمان زودرس علائم حمله قلبی نتایج را بهبود می بخشد.اگر شما یا یک فرد علائم حمله قلبی را ایجاد کردید ، کمک پزشکی را به تعویق نیاندازید. و با اورژانس تماس بگیرید. تأخیر در مراقبت می تواند منجر به افزایش آسیب قلبی یا مرگ شود. هرچه علائم حمله قلبی زودتر شناسایی شود ، شانس زنده ماندن بیمار نیز بیشتر است.

برای آشنایی با درمان فوری حمله قلبی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

ما کرونا را جدی نگرفته ایم ولی او ما را جدی گرفته است

 

مسأله  این است که: "ما کرونا را جدی نگرفته ایم ولی او ما را جدی گرفته است"؛ نشان به آن نشان که او تعداد زیادی از ما را کشته ولی ما همچنان به هم نزدیک شده و تردد های غیر ضرور می کنیم.

 

یا اینکه وقتی دولت محدودیت های کسب و کارها و تردیدها را برداشت، متوهم شدیم که کار کرونا تمام است و ریختیم توی خیابان ها و پارک ها و جاده ها.

 

و یا وقتی که وقتی چند روز محدود، گفتند که تعداد فوتی ها کم شده، کمتر ماسک زدیم و بیشتر به یکدیگر نزدیک شدیم.

 

کرونا ادامه دارد و با بی رحمی هم ادامه دارد؛ او هنوز دلش به رحم نیامده است. پس چند نکته را یادمان نرود تا نمیریم (به همین صراحت):

 

1 - کار ضروری چیست؟ : ما دچار خود فریبی شده ایم؛ هر وقت هر کاری داریم بیرون می رویم و می گوییم کار ضروری داشتیم. از نظر من کار ضروری کاری است که اگر انجامش ندهیم دچار ضرر و خسران جدی می شویم. مثل حضور در سر کاری که معاش مان بدان وابسته است، موعد دادگاهی که باید در آن حاضر باشیم یا خرید حیاتی که باید انجام شود و امکان تهیه اینترنتی یا تلفنی اش نیست یا مراجعه به مطب و ... . پس تا زمانی که واقعاً مجبور نشدیم از خانه بیرون نرویم.

بیرون از خانه واقعاً خطرناک است. اگر یکی دو ماه قبل، وقتی بیرون میرفتیم، ممکن بود با فردی ناقل کرونا مواجه شویم، امروز با فراگیری بیشتر این ویروس، حتماً با کرونایی هایی که حتی علامت هم ندارند، روبرو خواهیم شد. برخی تحقیقات بر آنند که در کل دنیا فقط 4 درصد کرونایی ها شناسایی شده اند و با این حساب، برآورد شده است که هم اکنون 2 میلیون ایرانی، درگیر درجاتی از کرونا هستند و قریب به اتفاق شان هم نمی دانند.

 

، بیرون رفتن در روزهای جاری، بسیار خطرناک تر از روزهای قبل شده است؛ خیلی خطرناک تر!

 

 

2 - مجهز بیرون برویم. ماسک و دستکش و همراه داشتن مایع ضدعفونی کننده یادمان نرود؛ این ها سلاح های ما در میدان جنگ با این دشمن نامرئی اند؛ چه کسی بی سلاح و سپر مقابل شمشیر دشمن می رود؟!

 

3 - تا جایی که ممکن است بیرون از خانه، از یکدیگر فاصله بگیریم، حدود 2 متر یا سه چهار قدم خودمان. موقع خرید، توی صف، در جلسات، موقع مراجعه به ادارات و... ؛ من این فاصله گذاری را "فاصله زندگی بخش" می خوانم. به همدیگر احترام بگذاریم و عجالتاً از هم فاصله بگیریم. قرار نیست همدیگر را به کشتن دهیم.

 

4 - آلودگی را به خانه وارد نکنیم، آلوده به ویروس باشد؛ بلافاصله بعد از ورود ضدعفونی شان کنیم.

 

5 - همچنان سیستم ایمنی بدن مان را تقویت کنیم. کرونا ضعیف کش است؛ قوی باشیم و امیدوار و کم نیاوریم... روزهای خوب سرانجام خواهند رسید.

 

منبع : 

www.asriran.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

لیزر روشی نوین برای درمان هموروئید

هر یک از بیماری‌های مقعدی می‌توانند به گونه‌ای آزاردهنده باشند و باید در اولین فرصت درمان شوند و یکی از بهترین روش های درمان استفاده از لیزر می باشد.

بواسیر که با نام هموروئید هم شناخته می شود، به عنوان رایج ترین عارضه نشیمنگاهی معرفی شده که بیشتر افراد جامعه در طول زندگی خود به آن دچار می شوند. بنابراین باید بیشتر به علت بروز و روش های کنترل و درمان این عارضه بپردازیم:

در بخش انتهای روده و دستگاه گوارش (مقعد)، رگ هایی وجود دارند که وظیفه آنها خونرسانی به این بخش می باشد. زمانی که به دلیل عبور مدفوع خشک یا سایر عومل، فشار زیادی به ناحیه مقعد وارد می شود این عروق دچار آسیب دیدگی و التهاب می شوند و در نهایت بواسیر بوجود می آید. عروق ناحیه رکتوم و مقعد از حالت عادی خود خارج می شوند و در حالتی قرار می گیرند که خونرسانی به آنها به درستی انجام نمی شود.

هموروئید را می توان به دو نوع تقسیم کرد، بواسیر داخلی و بواسیر خارجی. اگر این التهاب و تورم داخل مقعد باشد، عارضه از نوع داخلی است. گاهی این عروق می توانند از مقعد بیرون بزنند که بسته به شدت بیماری در این حالت به چهار درجه مختلف تقسیم می شوند.

اما اگر رگهای اطراف دهانه مقعد دچار این کشیدگی و آسیب شوند، هموروئید خارجی است و علائم آن برای بیمار قابل لمس تر است.

تا کنون عواملی که باعث ایجاد هموروئید می شوند را اینگونه شناسایی کرده اند:

  • زور زدن زیاد هنگام دفع
  • بی تحرکی و نشستن به مدت طولانی
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • یبوست
  • اسهال
  • وزن بالا
  • بارداری یا زایمان در خانم ها

بسیاری از بیماران مبتلا به بواسیر مدتها بدون هیچ علائمی به این عارضه دچارند و اولین نشانه ای که با آن مواجه می شوند، خونریزی از مقعد است که باعث ایجاد نگرانی زیادی در آنها می شود. اگر چنین علائمی مشاهده کردید بجای نگرانی در اولین فرصت به پزشک مربوطه مراجعه کنید تا مشکلتان تحت بررسی قرار بگیرد.

با یک معاینه ساده هموروئید خارجی تشخیص داده می شود و اگر به نوع داخلی این بیماری مبتلا باشید، نیاز به معاینه داخل مقعد و انجام کولونوسکوپی است. بعد از بررسی دقیق رکتوم و تشخیص دقیق بیماری، بهترین روش درمان بر اساس شرایط بیماری توسط پزشک به شما پیشنهاد می شود.

 

منبع: https://gahar.ir/treatment-of-hemorrhoids/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی