فروشگاه انواع عینک

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پروکتوسکوپی (مشاهده مقعد) یا رکتوسکوپی چیست؟ موارد تجویز، آمادگی های قبلی

آزمایش پروکتوسکوپی ( Proctoscopy)  یا همان رکتوسکوپی یکی از روشهای معاینه مقعد یا راست روده (رکتوم) است. هدف از این آزمایش بررسی دقیق تر و تشخیص علت مشکلات رکتوم و مقعد و یا حتی درمان بیماری ها است.
کاربرد ها
تشخیص علت اختلالات مقعد، مثل خارش مقعد، سوزش مقعد یا درد مقعد
تشخیص بیماری های راست روده یا مقعد، از جمله سرطان
تشخیص علت خونریزی از راست روده  یا مقعد
تشخیص بیماری بواسیر یا هموروئید
دریافت نمونه از بافت راست روده برای آزمایش (بیوپسی)
پیدا کردن محل دقیق پولیپ ها و از بین بردن آنها
کنترل سرطان رکتوم پس از جراحی
عوارض
پروکتوسکوپی معمولاً عوارض خاصی را به همراه ندارد. ممکن است، مشکلات زیر بعد از این آزمایش برای بیمار رخ دهد.

عفونت
خونریزی
شکم درد
پارگی در راست روده (این نادر است )
  نتیجه پروکتوسکوپی
معمولاً پزشک بعد از انجام معاینه نتایج به دست آمده را به شما اطلاع  میدهد. اما اگر در طول آزمایش نمونه برداری انجام شده باشد، نیاز است تا نمونه در آزمایشگاه مورد بررسی های میکروسکوپی قرار گیرد و سپس نتایج به دست آمده به بیمار منتقل میشود. این فرآیند کمی زمان بر بوده و ممکن است چند روز یا چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

سپس بسته به نتیجه ی آزمایش، درمان مورد نیاز برای بیمار تجویز می گردد.

هزینه پروکتوسکوپی
هزینه پروکتوسکوپی در مقایسه با سایر روشهای بسیار کمتر خواهد بود. این هزینه به مرکز درمانی که این آزمایش را در آن  انجام میدهید، بستگی دارد.

این آزمایش را می توانید در کلینیک عابدیان در بهترین شرایط بهداشتی و با استفاده از بهترین تجهیزات انجام دهید.

پروکتوسکوپی در کلینیک عابدیان
برای اطلاع دقیق از هزینه های این آزمایش و یا دریافت نوبت برای انجام آن تماس بگیرید.

02186084961
مراقبت های بعد از پروکتوسکوپی
ممکن است بلافاصله بعد از انجام معاینه مقداری احساس ناراحتی یا درد در راست روده و مقعد خود داشته باشید. همچنین ممکن است تا چند روز پس از آن مقداری خونریزی خفیف از راست روده یا بعد از دفع مدفوع داشته باشید. این علائم طبیعی هستند، مخصوصاً اگر نمونه برداری یا همان بیوپسی انجام شده باشد.

پس از انجام پروکتوسکوپی می توانید فعالیتهای منظم را از سر گیرید و رژیم غذایی معمول خود را داشته باشید.

در صورت داشتن هر یک از این علائم پس از انجام پروکتوسکوپی با پزشک خود مشورت کنید:

تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر
مشاهده خون در مدفوع به میزان بیشتر از حالت نرمال
خونریزی بیش از چند روز ادامه یابد.
درد شدید در شکم 
فرق پروکتوسکوپی و کولونوسکوپی
همان طور که توضیح دادیم پروکتوسکوپی لوله ای غیر قابل انعطاف است که پزشک توسط لنز مخصوص روی آن داخل مقعد را مشاهده می نماید.

سیگموئیدوسکوپی و کولونوسکوپی شکل پیشرفته تر معاینه مقعد است. این روش آزمایش شامل لوله ای انعطاف پذیر و طویل است که از طریق مقعد وارد راست روده و روده بزرگ میشود. این لوله دارای دوربینی است که تصاویر روده را به مانیتوری مخصوص ارسال می کند تا پزشک توسط آن داخل روده بزرگ، سیگموئید و کولون (بخشی از روده بزرگ) را مشاهده کند.

تفاوت اصلی این دو روش معاینه در طول دستگاه های مورد استفاده برای انجام آنها است. با پروکتوسکوپ تنها 25 سانتی متر اول قابل مشاهده است در حالی که انجام کولونوسکوپی این امکان را برای پزشک فراهم می کند، تا بخش بیشتری از روده را مشاهده نماید.
 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

آیا رابطه مقعدی می تواند باعث بواسیر شود ؟

رابطه مقعدی، نوعی از روابط جنسی است که در آن مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع رابطه دخول از طریق وارد شدن آلت تناسلی مردانه به مقعد انجام میگیرد.
ارتباط بواسیر و رابطه مقعدی چیست؟
یکی از شایع ترین عوارض برقراری رابطه جنسی ابتلا به بیماری بواسیر (هموروئید) و یا  بیماری شقاق مقعدی است.

قبل از هر چیز توضیح مختصری در رابطه با بیماری بواسیر یا هموروئید بدهیم:

بواسیر چیست؟

هموروئید ها، سیاهرگ هایی در کانال مقعد هستند که به شکل بالشتک هایی پر خون دیده می شوند. در صورتی که به هر دلیلی این سیاهرگ ها تحت فشار قرار بگیرند، آسیب می بینند. تورم یا زخمی شدن این سیاهرگ ها تحت عنوان گشاد شدن سیاهرگ نیز شناخته میشود که نتیجه آن بیماری بواسیر است.

اگر بواسیر داخل مقعد و بر روی دیواره های آن ایجاد شود، داخلی  و اگر بر روی دریچه خروجی مقعد ایجاد شود، با نام خارجی شناخته میشود.

با برقراری رابطه مقعدی، دیواره های مقعد تحت فشار قرار میگیرد، در نتیجه ایجاد بواسیر و یا تشدید آن دور از انتظار نخواهد بود.

رابطه مقعدی با وجود بواسیر
  در صورتی که مبتلا به بواسیر هستید و یا علائم آن را تجربه می کنید، از رابطه مقعدی بپرهیزید. زیرا رابطه  ضمن ایجاد درد شدید و خونریزی برای بیمار، می تواند هموروئید شما را تشدید و عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد.

پزشکان توصیه میکنند، حداقل تا طی کردن کامل فرآیند درمان ( یعنی انجام لیزر و برداشتن هموروئید) از برقراری رابطه به شدت بپرهیزید.
رابطه مقعدی بعد از درمان هموروئید
برقراری رابطه جنسی مقعدی برای افرادی که قبلا سابقه ابتلا به بواسیر را داشته اند، همراه با ریسک بیشتری خواهد بود!

زیرا حتی اگر درمان بواسیر با لیزر انجام شده باشد! در صورت بی توجهی به سلامت مقعد، خطر عود مجدد بیماری وجود دارد.

یکی از نکاتی که از عود مجدد بواسیر پیشگیری میکند، پرهیز از رابطه جنسی مقعدی است!

حال اگر با این وجود اصرار به برقراری رابطه جنسی از پشت دارید، پیشنهاد میکنم نکاتی که در ادامه به آنها اشاره شده است را رعایت کنید.

ادامه ....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

درمان عفونت قارچی مقعد با شیاف، دارو و ….

منبع مقاله عفونت قارچ مقعدی

وقتی قارچ (نوعی مخمر)، به طور غیرقابل کنترل در سطح پوست یا غشاهای مخاطی داخل بدن رشد می کند، عفونت مخمری ایجاد می شود. این عفونت ممکن است در هر جای از بدن از جمله دهان، گلو، واژن، آلت تناسلی یا مقعد ایجاد شود.
علائم
علائم این بیماری بسته وضعیت بیمار و شدت عفونت متفاوت است. مهمترین نشانه ی عفونت قارچی مقعدی خارش شدید و مداوم است. سایر علائم این شرایط عبارتند از :

احساس سوزش در مقعد
ترشحات گاه به گاه از مقعد
تغییرات پوستی، مانند قرمز شدن پوست یا تحریک
درد
خونریزی مقعدی
این عفونت هم در میان زنان وهم مردان مشاهده میشود. عفونت قارچی مقعد می تواند به آلت تناسلی یا واژن نیز گسترش یابد.
تشخیص
معمولاً هنگام مراجعه به پزشک معاینه بالینی انجام می گیرد و داروهای مناسب تجویز میشود. در صورتی که در طی 2 هفته با مصرف داروها بهبودی حاصل نشد، پزشک انجام نمونه برداری و سایر آزمایشات را توصیه می نماید.

درمان عفونت قارچی مقعد
طبق گفته ی سازمان ملی بیماری های نادر، عفونت قارچی به ندرت در افراد سالم شدید است. درمان عفونت های مخمری بسته به شدت عفونت متفاوت است. داروهای این بیماری می تواند شامل موارد زیر باشد.

کلوتریمازول (Canesten ، Lotrimin)
میکونازول (مونیستات)
شیاف اسید بوریک
بوتوکونازول (Mycelex ، Butoconazole Nitrate)
اگرچه بسیاری از داروهای عفونت قارچی OTC به طور خاص عفونت های واژن را هدف قرار می دهند ، اما می توانند برای درمان عفونت های مخمر مقعدی نیز موثر باشند.

بسته به وضعیت بیمار نوع دارو (ژل، پماد، قرص، شیاف ) و مدت زمان مصرف آن توسط پزشک تعیین میشود. به طور معمول این دارو ها در حدود یک الی دو هفته قابل مصرف هستند.

به ندرت ممکن است، یک عفونت مخمری می تواند به یک عفونت سیستمیک تبدیل شود که به غشای اندام های اطراف ، مانند قلب یا مغز گسترش یابد. پزشکان می توانند کاندیدیازیس سیستمیک را با داروهای ضد قارچ خوراکی یا وریدی (IV) درمان کنند.

مشاوره رایگان
جهت تشخیص و مشاوره رایگان با کلینیک عابدیان در ارتباط باشید.

02186084961
درمان های خانگی
استفاده از داروهای طبیعی می تواند در بهبود سریع تر علائم این بیماری موثر عمل کند. برخی از روشهای خانگی عبارتند از :

پروبیوتیک ها : طبق تحقیقات انجام گرفته به اثبات رسیده است که ترکیبات حاوی پروبیوتیک می تواند رشد قارچ ها را مهار نماید. همچنین پروبیوتیک ها ممکن است اثربخشی درمان های سنتی ضد قارچی را افزایش دهند.
روغن نارگیل :  روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که می تواند به مبارزه با رشد بیش از حد قارچ ها کمک کند . یافته های تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای، به ویژه اسید لوریک ، عامل اثرات ضد میکروبی روغن نارگیل هستند و می توانند با برهم زدن غشای سلولی باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرند. با این حال ، روغن نارگیل در مقایسه با درمان های معروف OTC ، مانند کتوکونازول و کلرهگزیدین ، اثرات ضد قارچی ضعیف تری را نشان داده است.
پمادهای کورتیکواستروییدی َ: مصرف پماد های کورتیکواستروئیدی مانند کورتیزون در کاهش التهاب و خارش مصرف عمل می کند.
خشک کردن مقعد  : تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی و مقعد ممکن است به تسریع روند بهبودی کمک کرده و  از افزایش عفونت مجدد جلوگیری کند.
رژیم غذایی : داشتن یک رژیم غذایی سالم و حاوی سبزیجات می تواند در بهبودی شما موثر باشد.  پر ادویه، فست فود به خصوص غذاهای تند می تواند در تشدید این شرایط نقش داشته باشد.
پرهیز از گرما : حمام آب گرم ، میتواند وضعیت شما را تشدید نماید، پس از آن بپرهیزید.
پیشگیری
با رعایت نکات زیر می توان خطر ابتلا به عفونت های مخمر مقعدی را کاهش داد:

رعایت بهداشت
اجتناب از مصرف محصولات بهداشتی معطر در نواحی تناسلی و مقعدی
شستشو مقعد بعد از شنا و ورزش
استفاده از کاندوم و سدهای دندانی در حین رابطه جنسی
استفاده از لباس زیر گشاد و نخی
حفظ تعادل وزن سالم
داشتن یک رژیم غذایی متعادل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

دکتر متخصص واریس پا، دست، صورت و … کیست؟

این بیماری در برخی افراد مشکل زیبایی ایجاد می کند و این خود مسئله ای آزار دهنده است. اما در بیشتر موارد علت مراجعه بیماران به پزشک، درد، ناراحتی و عوارض جدی این بیماری است. احتمال ایجاد عوارض خطرناکی مثل لخته خون یا زخم های پوستی نیز پس از ابتلا به این بیماری وجود دارد، پس نباید به سادگی از کنار واریس عبور کرد!
برای درمان و تشخیص واریس به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
پزشک واریس باید در زمینه شناخت و جراحی عروق و سیستم لنفاوی متخصص باشد. گزینه های پیشنهادی برای درمان این بیماری به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

جراح عروق
پزشک جراح عروق پس از گذراندن دوره تخصص جراحی عمومی، دوره تخصص عروق را می گذراند. کار پزشک متخصص جراحی عروق، درمان اختلالات سیستم عروقی، لنفاوی، سرخرگها و سیاهرگها است. به این ترتیب جراحان عروق بهترین گزینه ی دکتر برای درمان واریس هستند، چرا که به صورت ویژه در زمینه ی تشخیص و درمان بیماریهای عروقی با روش های تهاجمی و غیر تهاجمی آگاهی دارند.

پزشک جراح عروق می تواند بیماری واریس را هم از طریق جراحی به روش سنتی و هم از طریق لیزر درمانی برطرف کند.

از طرفی این پزشک به خوبی پیچیدگی های بیماریهای عروقی را درک کرده و بهتری راه حل برای درمان بیماری را ارائه میدهند. به همین جهت هم خیلی سریع علائم واریس های پیچیده تر که نیاز به مراقبت ویژه دارند را شناسایی می کنند.

جراحان عروق تخصصی ویژه در زمینه درمان با روش های غیر تهاجمی و موثر تر مثل درمان لیزری دارند. پزشک کلینیک عابدیان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی عروق است.
دکتر واریس پا چه ویژگی هایی باید داشته باشد:
جراحی واریس نیاز به تبحر و تجربه کافی دارد. زیرا اگر بیماری به درستی برطرف نشود، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد و یا حتی مجدداً عود کند. برای انتخاب یک دکتر واریس پا، دست، صورت و …. نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

در اولین قدم از تجربه و تخصص پزشک خود اطمینان حاصل کنید. تا بتوانید با خیال راحت به پزشک اعتماد کنید. برای این منظور، بیمارانی که قبلا به این پزشک مراجعه کرده اند، بهترین گزینه هستند.
البته که پزشک همیشه بهترین اطلاعات را در اختیار شما می گذارد. با این حال قبل از اقدام به درمان در مورد روش درمانی که پزشک پیشنهاد داده، تحقیق کنید. و در مورد نکاتی مثل هزینه های درمان، بستری در بیمارستان و دوره نقاهت پس از درمان از پزشک خود بپرسید.
مطمئن شوید پزشک از بهترین دستگاه های لیزر برای درمان استفاده می کند و به اندازه کافی در کار با آنها تبحر دارد.
در صورتی که به عوارض بیماری مثل لخته شدن خون و یا زخم های پوستی دچار هستید، نباید وقت را تلف کنید. جراحی در کلینیک معتبر بهتر از بیمارستان است، زیرا فرآیند درمان خیلی سریع تر انجام می شود.
جراحی سنتی توسط هر پزشکی هر چند متبحر انجام شود؛ بدون عوارض نخواهد بود. زیرا پوست و عضله ی آن شکاف داده شده پس احتمال عفونت و در شرایط ایده آل، درد و خونریزی ناگریز است.
تهران, تهران, تهران میدان ونک، کوچه صانعی ( جنب دادگاه خانواده)، پلاک 50، طبقه 5 و واحد 15

 

https://sanat.ir/post/58185

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی

بهترین جراح و کلینیک دکتر متخصص لیزر شقاق مقعدی در تهران

شاید شقاق یا فیشر در ظاهر یک زخم سطحی به نظر برسد، اما بیمارانی که آن را تجربه کرده اند، خوب می دانند که این بیماری به شدت دردناک و آزاردهنده بوده و اگر هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نکنند، عمق آن افزایش یافته و بیمار خونریزی شدیدی را تجربه می کند.
اگر شقاق به موقع درمان نشود، بیمار دچار عوارضی مثل درد و خونریزی شدید و کم خونی میشود.
برای درمان شقاق به چه دکتری مراجعه کنیم؟
شقاق مقعد در ناحیه ی نشیمنگاهی ایجاد میشود و معمولاً زخم آن به سادگی و با معاینه جسمی قابل تشخیص است. برای تشخیص؛ بیمار میتوانید از پزشک عمومی یا گوارش کمک بگیرید.

علت شقاق فشار و اسپاسم شدید در عضله مقعد است. بنابراین روشهای خانگی یا دارویی نمی توانند این بیماری را رفع کنند. تنها راه درمان قطعی این بیماری، جراحی است، و برای عمل جراحی شقاق باید از متخصص جراح کمک بگیرید.

جراح عمومی یکی از تخصص های جراحی است که بر اندام های مختلف بدن تمرکز دارد، و به همین جهت عمومی نامیده می شود که دربردارنده تمامی اعضای بدن است. بنابراین بهترین گزینه دکتر برای درمان شقاق مقعدی، متخصص جراح است.
 

منیع : https://sanat.ir/post/58184

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پانیز محمدی