عدسی عینک طبی بسیار مهم و پر اهمیت می باشد عدسی عینک طبی دارای نوع های مختلف می باشد .از مهم ترین آنها می توان به عدسی آنتی رفلکس ، فتوکرومیک ، پروگرسیو ، فشرده و پلی کربنات اشاره کرد.


خرید عدسی عینک طبی 


عدسی عینک طبی


1- عدسی آنتی رفلکس : آنتی رفلکس همان پوشش سبز یا بنفش رنگی که بصورت خیلی کم رنگ بر روی عدسی های سفید وجود دارد می گویند. پوشش آنتی رفلکس باعث می شود تمامی نور و رنگ ایجاد شده از محیط اطراف را چشم ما دریافت کند که این امر موجب شفافیت دید ما می شود.


عدسی با پوشش آنتی رفلکس


2 – عدسی فتوکرومیک : عدسی فتوکرومیک علاوه بر داشتن پوشش آنتی رفلکس دارای خاصیت فتوکرومیک نیز می باشد . این خاصیت موجب می شود که وقتی عدسی در محیطی روشن و پر نور قرار می گیرد تیره شود ( درصد تیره شدن آن به نوع سفارش شما بستگی دارد ) و در محیط با نور معمولی مثل داخل خانه عدسی بیرنگ می شود.


3 – عدسی پروگرسیو ( تدریجی ) : این نوع عدسی برای افرادی که دچار ضعف دید هم نزدیک و هم دور هستند بسیار مناسب می باشد. عدسی پروگرسیو هر دو دید را در خود دارد به این صورت که بالای عدسی دارای دید دور و پایین عدسی دارای دید نزدیک می باشد. عدسی پروگرسیو را میتوان با پوشش آنتی رفلکس وهم با خاصیت فتوکرومیک شفارش داد.


عدسی پروگرسیو


4 – عدسی فشرده : افرادی که چشمانی با نمرات بالا دارند می توانند از عدسی فشرده استفاده کنند اگر شما نمرات بالا را با عدسی معمولی سفارش دهید، عدسی شما بسیار ضخیم و سنگین می شود ولی عدسی فشرده هم ضخامت کمتری دارد هم بسیار سبک تر است. عدسی فشرده را نیز میتوان با پوشش آنتی رفلکس وهم با خاصیت فتوکرومیک شفارش داد.


5 – عدسی پلی کربنات : عدسی پلی کربنات به عدسی های نشکن گفته می شود . عینک های گریف یا همان بدون فریم را حتما باید با عدسی پلی کربنات سفارش داد زیرا عدسی های دیگر بر روی عینک گریف سریع می شکنند. عدسی پلی کربنات را می توان با پوشش آنتی رفلکس و خاصیت فتوکرومیک و هم به صورت فشرده سفارش داد.


عینک آفتابی