درمان سرطان سینه بر اساس نوع سرطان، مرحله‌ی آن، حساسیت به هورمون‌ها، سن و سلامت بیمار و سایر عوامل متفاوت است ولی درمان برای مردان و زنان به یک شکل است.

جراحی و پرتودرمانی درمان‌های اصلی سرطان پستان هستند. این‌ها به عنوان “درمان‌های موضعی” شناخته می‌شوند؛ زیرا تومور را بدون تاثیر بر سایر قسمت‌های بدن هدف قرار می‌دهند.

عمل جراحی

عمل جراحی درمان سرطان سینه به دو شکل انجام میشود:

  • لامپکتومی  :این عمل حفظ پستان نیز نامیده می‌‌شود که در طی آن تنها بخشی از سینه که مبتلا سرطان است برداشته می‌شود.

  • ماستکتومی : ‌نیز شامل حذف کل پستان و احتمالا مقداری از بافت اطراف آن است. ( گره‌های لنفاوی می‌توانند به عنوان بخشی از فرایند جراحی سرطان پستان یا یک عمل جراحی جداگانه حذف شوند.)

پرتودرمانی

در این روش از امواج دارای انرژی بالا برای کشتن سلول‌های سرطانی و کوچک شدن تومورها استفاده می‌کند. این روش ممکن است برای بیمارانی که عمل جراحی سرطان پستان را انجام داده‌اند یا سرطان به سایر سایر قسمت‌های بدن‌شان نفوذ پیدا کرده توصیه شود.

داروهای شیمی‌درمانی

به صورت داخل وریدی (در رگ)  یا خوراکی دریافت می‌شوند. این داروها ممکن است قبل یا بعد از عمل جراحی به بیمار داده شوند. داروهای شیمی‌درمانی در درمان موارد پیشرفته‌ی سرطان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که این داروها از طریق جریان خون حرکت می‌کنند، می‌توانند عوارض جانبی قابل‌ توجهی داشته باشند، از جمله این عوارض می توانیم یه زخم‌های دهانی، ریزش مو، حالت تهوع، استفراغ و اسهال اشاره کنیم.