1.از مهم‌ترین خواص فیبر کمک به گوارش است. عبور مدفوع نرم‌تر، آسان‌تر از مدفوع سفت یا آبکی است و به حفظ سلامت کولورکتال کمک می‌کند. بر اساس گزارش مایو کلینیک، رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند به کاهش خطر بواسیر و دیورتیکولوز (کیسه‌های کوچک و دردناک روی روده) کمک کند.

2.طبق تحقیقات انجام شده مصرف فیبر به کاهش کلسترول هم کمک می‌کند. روند هضم به اسید صفراوی نیاز دارد، که بخشی از آن با کلسترول ساخته شده. زمانیکه گوارش شما بهبود بیابد، کبد کلسترول را از خون جذب می‌کند تا اسید صفراوی بیش‌تری تولید کند، و به این طریق میزان کلسترول LDL (کلسترول بد) را کاهش می‌دهد.

3.پژوهش‌هایی انجام شده که رابطه بین فیبر و سرطان کلورکتال را نشان می‌دهد. موسسه‌ی ملی سرطان تایید کرده‌است که رژیم غذایی سرشار از فیبر این خطر را کاهش چشمگیری نمی‌دهد، اما در ۲۰۱۱ تحلیلی از مجله‌ی انگلیسی طب نشان داد بین مصرف فیبر غلات و غلات کامل و کاهش خطر سرطان کلورکتال رابطه وجود دارد.

4.فیبر غذایی می‌تواند به آدم‌ها کمک کند عمری طولانی‌تر داشته‌باشند. انجام تحقیقات و پژوهشهای مرتبط با مصرف فیبر نشان داده که ممکن است مصرف زیاد فیبر خوراکی خطر مرگ و میر را کاهش دهد.

منبع: ویکیپدیا