عادت های بد غذایی می تواند تاثیرات منفی بسیاری بر بدن انسان داشته باشد و سبب بروز بیماری های سختی در انسان ها شود. که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها صحبت نمود. اما مسئله درمان این عارضه ها است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

شاید بار ها در مورد بواسیر یا به لاتین هموروئید شنیده باشید، بیماری که این روز ها به شدت در میان حتی جوانان نیز دیده می شود. در گذشته با توجه به عدم فعالیت صحیح، مواردی چون کولیت و کرون می توانستیم این بیماری در در سنین بالاتر از پنجاه سال مشاهده کنیم.

https://backority.ir/images/597471.jpg

در عصر حاضر سن این بیماری حتی به زیر بیست سال نیز می رسد. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند سبب بروز مشکلات حاد تر و خطرناک تری می شوند.

برای تشخیص عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای درمان امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

بیشتر از 75 درصد مردم در طول زندگی شان حداقل برای یک مرتبه این عارضه را تجربه می کنند، انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم از نوع داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر دانست.

اگر بخواهیم در مورد دلایل مبتلا شدن به بواسیر توضیحاتی به شما عزیزان شرح دهیم باید گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی بواسیر است، اگر مدت زمان آن بیش از پنج دقیقه باشد احتمالا در آینده خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، موضوع بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند. یعنی این می تواند نشان یک نقص در عملکرد بدن انسان باشد، ما در طول روز به چند لیتر آب نیاز داریم.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را افزایش دهد. با تحت فشار قرار گرفتن رگ های خونی، فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی شده که نشان از یک مشکل حاد در بدن است.

شایع ترین دلیل این بیماری برنامه های غذایی نامنظم و بدون فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی است که نشان می دهد، بدن فعالیت درستی ندارد، خبری از فیبر های مفید نیست و در نتیجه هموروئید سرباز می کند.

https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم، امیدواریم که با رعایت بهداشت غذایی و همینطور تغذیه بیشتر از فیبر زود تر از این مهلکه نجات یابید.

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری پیشنهاد میگردد. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد گردد. 

معمولا روش های خانگی برای زمانی مناسب است که بیماری تازه شروع شده باشد و به نقطه بحرانی نرسیده باشد. بطور کلی راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید دیگر مانند گذشته ترسناک و دردآور نیست.

برای مطالعه ادامه مطلب به اینجا مراجعه کنید.